Letselschade vliegramp

Vliegen is nog steeds veiliger dan auto- en treinverkeer. Desondanks gaat het wel eens mis en vindt een vliegramp plaats, zoals:

  • Faro-vliegramp, Portugal, 21 december 1992, 56 doden en meer dan 100 gewonden;
  • Hercules-vliegramp, Eindhoven, 15 juli 1996, 34 doden;
  • Turkish Airlines-vliegramp, Schiphol, 25 februari 2009, 9 doden;
  • Afriqiyah Airways-vliegramp, Tripoli, 12 mei 2010, 103 doden en één overlevende;
  • Noodlanding Royal Air Maroc, 6 juni 2010, geen doden, wel gewonden;
  • Malaysia Airlines-vliegramp, 17 juli 2014, 298 doden.

Aansprakelijkheid bij een vliegramp

In verschillende internationale verdragen is bepaald wie aansprakelijk is bij een crash.

Er geldt een risicoaansprakelijkheid voor de vliegmaatschappij die de passagiers vervoert. Dit betekent dat de vliegmaatschappij aansprakelijk is voor de schade van de slachtoffers, ongeacht de schuldvraag.

Gratis advies voor uw situatie »

Een vliegtuigmaatschappij kan aan aansprakelijkheid ontkomen indien zij kan aantonen geen schuld te hebben.

Advocaat bij vliegramp

Als slachtoffer of nabestaande van een vliegtuigongeluk komt er veel op u af. Wij hebben de ervaring die u nodig heeft in het het helpen van slachtoffers van vliegrampen.


Meer informatie over onze dienstverlening bij letselschade?

Pierre van Geffen

Het beroep van advocaat is mij op het lijf geschreven. Ik adviseer, onderhandel en procedeer. Daarbij stel ik altijd het belang van mijn cliënt voorop en ga ik voor maximaal resultaat.

Neem contact op